הזכויות שלך
פיצוי מחברות התעופה

מתי מגיע לך פיצוי מחברות התעופה
כאשר יש עיכוב בטיסה או טיסה בוטלה?

פיצוי בעקבות אי הסכמה לעלות לטיסה

מנעו ממכם לעלות לטיסה? אתם זכאיים לפיצוי. היכנסו וגלו את גובה הפיצוי המגיע לכם וכיצד לקבל אותו.

פיצוי בעקבות דחיית טיסה

לא תאמינו לכמה כסף אתם יכולים להיות זכאיים עבור עיכוב הטיסה שלכם! גלו עכשיו וקבלו את הפיצוי המגיע לכם!

פיצוי בעקבות ביטול

הטיסה שלכם בוטלה ברגע האחרון? אתם עשויים להיות זכאיים לפיצוי בגובה אלפי שקלים ! גלו מה חברות התעופה מנסות להסתיר מכם.

איחור לטיסת קונקשיין

מוזמנים לעיין בפסק דינו של בית משפט השלום בחיפה שקבע שבמקרה בו התעכבה הטיסה במקטע הראשון וגרמה לכך שהנוסעים החמיצו את טיסת ההמשך מזכה בפיצוי.
בית המשפט פסק לנוסעים פיצוי בגובה 25,000 ש"ח.

תקלה טכנית במטוס - לא תירוץ

בית המשפט קבע שאין די בטענת חברת התעופה לתקלה טכנית במטוס, ונסיבה כזו תפטור מתשלום פיצוי רק במקרים ייחודיים בה התקלה הינה בבחינת "כוח עליון".

הודעה על ביטול טיסה - מזכה בפיצוי

בית המשפט קבע שטענת חברת התעופה לביטול הטיסה עקב תנאי מזג אוויר, תתקבל רק כאשר מדובר במזג אוויר פתאומי ובלתי צפוי וכי עליה לנקוט באמצעים סבירים למנוע ביטולה.

שאלות ותשובות

מי זכאי בקבלת פיצוי על טיסה שבוטלה או עוכבה?

כל נוסע שרכש כרטיס טיסה מישראל לכל מדינה ו/או מכל מדינה לישראל וחל שינוי במועד ההמראה של טיסתו (איחור או הקדמה) או שטיסתו בוטלה או נוסע שלא עלה על הטיסה מסיבות התלויות בחברת התעופה.

האם איחור לטיסת קונקשיין (חניית ביניים) מזכה בפיצוי? 

במקרים בהם מדובר באותה חברת תעופה בטיסה לחניית הביניים ומחניית הביינים ליעד הסופי, אזי לנוסע קיימת עילה לקבלת פיצויים מחברת התעופה.

מתי מגיע לכם פיצוי כספי על טיסה שעוכבה/בוטלה?

במקרה של ביטול טיסה או שינוי במועד ההמראה (איחור או הקדמה) מעל 8 שעות, כשהסיבה אינה נגרמה כתוצאה מנסיבות מיוחדות שאינן תלויות בחברת התעופה. אם חברת התעופה לא הודיעה על כך לנוסעים לפחות 14 יום לפני מועד הטיסה.

מהם הפיצויים אשר זכאים להם נוסעים שטיסתם בוטלה או מועדה שונה?

עיכוב של למעלה משעתיים מזכה את הנוסעים במזון ומשקאות בשדה התעופה.

עיכוב של למעלה מחמש שעות מזכה את הנוסעים בזכות לבחור האם לעלות לטיסה, במידה ובחרו שלא לעלות לטיסה הנוסעים זכאים לקבל את מלוא ההחזר הכספי עבור הכרטיס ולחילופין כרטיס טיסה חלופי לבחירתם. נוסע שהוצע לו כרטיס טיסה חלופי לטיסה למחרת, זכאי לקבל גם שירותי לינה ושירותי הסעה ובמקרה זה הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.

שינוי במועד ההמראה של למעלה משמונה שעות מזכה את הנוסעים, בפיצוי כספי בהתאם למרחק בין מקום המוצא ליעד באופן הבא:

עד 2,000 ק"מ יעמוד סכום הפיצוי על 1,390 ₪ לכל נוסע;

מעל 2,000 ק"מ ועד 4,500 ק"מ יעמוד סכום הפיצוי על 2,220 ₪ לכל נוסע;

מעל 4,500 ק"מ יעמוד סכום הפיצוי על 3,340 ₪ לכל נוסע;

מתי לא מגיע פיצוי על שינוי מועד טיסה או ביטולה?

אם הטיסה בוטלה או מועדה שונה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה ולא  היה ביכולתה למנוע אותן כגון:  מזג אוויר קיצוני, הכרזת אירוע מלחמה, תקלה חריגה.

 

האם קיימת התיישנות בתביעות מסוג זה?

כן, תקופת ההתיישנות של תביעה בשל הפרת הוראות חוק שירותי תעופה, עומדת על ארבע שנים מיום שנוצרה העילה.

כמה זמן אורך ההליך?

מיד לאחר קליטת פנייתכם והמסמכים המצורפים צוות טיסה טובה פועל במיומנות ומהירות למיצוי זכויותיכם ונוקט בכל ההליכים הנדרשים אל מול חברות התעופה. ההליך להשגת הפיצוי אורך בממוצע בין 60 – 150 יום, בהתאם לאופי המקרה, נסיבותיו ושיתוף הפעולה מצד חברת התעופה.

האם השימוש בשירות של טיסה טובה עולה כסף?

השירות הוא ללא עלות. המוטו של טיסה טובה – "לא ניצחת, לא שילמת".

במידה ואנו נשיג עבורך פיצוי כספי, טיסה טובה תגבה עמלה בגובה 30% מהפיצוי.

איך מקבלים את הפיצוי?

מיד עם קבלת הפיצוי מחברת התעופה, אנו יוצרים עמכם קשר ומעבירים את הכספים בדרך שהכי נוחה עבורכם.

דילוג לתוכן